تخفيف 50 درصدي اقامت به گردشگران نوروزي آذربايجان شرقي

به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي مدير کل ميراث فرهنگي اين استان در جلسه ستاد دائمي تسهيلات سفر استان، گفت: تمام مراکز اقامتي استان امسال بين20 تا 50 درصد تخفيف به گردشگران نوروزي استان ارائه خواهند داد که اين ميزان تخفيف در ميان مراکز اقامتي استان‌هاي کشور بي‌نظير است.

وي افزود: براي ارائه خدمات مناسب به گردشگران، اکيپ‌هاي نظارتي اين اداره کل در گروه‌هاي چند نفري مشغول بازرسي در ميان مراکز خدماتي هستند و اين اکيپ‌ها پس از دادن تذکرات لازم به مراکز، مرحله اول خود را در دهم اسفند ماه به پايان مي‌رسانند.

مدير کل ميراث فرهنگي اين استان ادامه داد: مراکز پس از دريافت تذکرات، چند روز فرصت دارند تا مشکلات موجود را تصحيح کنند و اين اکيپ‌ها در مرحله دوم نظارت خود که از 11 اسفند آغاز مي‌شود نتيجه اقدامات مراکز را بررسي و با توجه به اين اقدامات امکان استمرار فعاليت مراکز را فراهم مي‌کنند.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان در خصوص بازار تبريز گفت: موضوع باز بودن و خدمات دهي بازار تبريز ايام عيد با توجه به ثبت جهاني اين مجموعه، بايد ادامه داشته باشد تا گردشگران بتوانند بزرگترين سازه مسقف آخري به هم پيوسته جهان را از نزديک نظاره کنند.

محمدي در مورد اقدامات ستاد براي رفاه گردشگران استان گفت: هماهنگي با شرکت‌هاي هواپيمايي و ناوگان اتوبوسراني برون شهري، هماهنگي با شهرداري‌هاي تبريز و مراغه براي ايجاد و راه اندازي اتوبوس‌هاي تبريزگردي و مراغه گردي، برپايي نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي در شهرستان‌ها، نظارت بر نحوه عملکرد عابربانک‌ها و ايجاد کشيک‌هاي ويژه مسافران نوروزي در دادگستري استان از جمله اقداماتي است که در اين خصوص انجام گرفته است.

وي با اشاره به استقبال گردشگران از اتوبوس‌هاي ويژه معرفي شهرها و جاذبه‌هاي استان تصريح کرد: براي خدمات دهي مناسب تر به گردشگران نوروزي، نوروز سال 90 اتوبوس‌هاي ويژه تبريز گردي و مراغه گردي فعاليت خواهند داشت و علاوه بر اين اتوبوس‌هايي براي مسير تبريز - کندوان، تبريز - جلفا و تبريز - مراغه به طور رايگان به مسافران خدمات ارايه خواهند داد.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي و طبيعي استان و همچنين زيرساخت‌هاي استان براي جذب گردشگران در ايام نوروز، گفت: استان آذربايجان شرقي با توجه به اقدامات صورت گرفته و همکاري‌هاي بي دريغ تمام نهادها و سازمان‌هاي متولي و مرتبط، طي سه سال گذشته در ايام نوروز و تابستان همواره جزء سه استان برتر کشور در جذب گردشگران و ارائه خدمات به آن‌ها بوده است.

محمدي در پايان از استاندار آذربايجان شرقي و تمام نهادها و سازمان‌هاي مرتبط با ستاد تسهيلات سفر استان و مردم مهمان نواز استان به دليل ايجاد فضايي مساعد براي حضور و اقامت گردشگران قدر داني کرد.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389121029